17 August 2012

Alhamdulillah...

Tempoh hari, tanggal 29 June 2012, dalam sejarah ketamadunan hidup saya selama 26 tahun telah berubah dengan sekelip mata sahaja apabila saya telah selamat dinikahkan dengan seorang gadis yang berasal dari negeri Hang Tuah, Hang Jebat dan Hang2 yang lain... iaitu Melaka. Pertemuan bagaikan ikan di laut, asam di darat dan belacan di dalam peti ais, saya amat bersyukur dengan jodoh yang telah ditentukan Tuhan dan menerima segalanya dengan gembira dan redha. 

Setelah membujang selama 26 tahun berada di rantau orang, ke sana ke sini berseorangan termasuklah ke uptown Shah alam pun berseorangan, kini Alhamdulillah saya telah mempunyai teman hidup yang amat menggembirakan hati walaupun kadang2 peneman hidup saya ni sedikit penakut dengan kegelapan serta lipas. Budget untuk mendirikan rumah tangga sebenarnya pada umur 25 tahun kerana ingin mengikut sunnah Nabi, tapi perancangan Tuhan itu sangat2 cantik dan tersusun rapi. Terlebih setahun untuk berkahwin dari perancangan memang banyak memberi hikmah dan lebih membantu dalam memberi persedian kepada diri, termasuklah kesempatan untuk menebalkan lagi janggut, seperti gambar di atas.

Terima kasih kepada isteri yang banyak menghiburkan hati ni walaupun usia perkahwinan baru sebulan lebih tetapi banyak perkara yang dah dilalui bersama, termasuklah sama2 menempuh jalan jamm semasa mencari baju raya. Best kan. 

Akhir kata, saya ucapkan banyak2 terima kasih kepada semua ahli keluarga saya serta keluarga mertua yang banyak memberi pertolongan dan dorongan kepada saya dan isteri. Saya berdoa dan mengharapkan doa dari semua supaya kami kekal bahagian di bawah petunjuk Allah swt.


Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri dari saya dan isteri tercinta,

Salam



p/s : menaip dan update blog depan ayah mertua 




1 orang tersenyum:

Wahidah 17/8/12 7:57 PM  

Hahaha..takut lipas mcm adik ipar akk jugak rupanyaa...

Kelasss tau type entry dpn bapa mertua baru la blogger..;)

Selamat hari raya buat mirul n irine..maaf zahir batin...

Popular Posts

Pageviews

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP