21 July 2011

Yang mencipta

Mata kuyu.. mana xkuyu menaip pukul 5 pagi dari malam tak reti2 nak tido.. ape aku buat? nak tau x? hmm, mesti korang cakap "buat ape nak tau".. tapi lebih baik korang amik tau dari jadi kepala tau.haha dari malam sampai sekarang aku memerah idea, memungut sampah yg bercelaru di dalam otak dan membakar jadi abu supaya apabila ada angin yang berlalu, bersih la sikit kepala ni untuk menerima input yang lebih berguna.. Sambil buat kerja sambil dengar lagu blog sendiri.. berulang2 kali sampai ke berapa ratus kali pun aku xpasti lagu blog ni berputar dan aku terus menerus mendengar... walaupun bahasa arab tapi lepas tu ade gak bahasa inggeris so boleh la faham sikit2.. hehe


Episod hidup ni cepat betul berubah2.. kadang2 belum habis episod 3 dah masuk episod 5, cepat sangat sampai tak sempat aku nak berlakon dengan baik dalam setiap episod.. tapi aku hanyalah pelakon utama yang memainkan watak diri sendiri yang dipinjamkan.. jadi aku hanya menurut pada skrip kehidupan yang telah ditetapkan dari episod azali lagi.. walaupun memainkan watak diri sendiri tapi seringkali jugak terasa sukar untuk menghayati, kenapa? Mungkin kurang keyakinan, kurang pengalaman atau kurang pedoman.. sedangkan lamparan khazanah alam teratas telah lama tersurat, tapi tetap terlupa untuk mengambil sedikit ayat-ayatnya menjadi skrip2 tambahan dalam setiap lakonan dan pertuturan..

Yang mengetahui apa yang diciptanya, Yang mengenali apa yang dilihatnya.. Yang mengerti apa yang ditanya, Yang memberi setiap apa yang dijanjinya... Aku menanti dengan penuh kegembiraan, bukan menjahui dengan penuh kesusahan.. aku berjanji dengan penuh keinginan, aku bersungguh dengan penuh keinsafan... Bulan yang memberi seribu pengertian, keistimewaan, keajaiban, dan ketenangan... datanglah kepada aku sekiranya masa kisah ini masih belum berakhir...




p/s : Insyaallah

3 orang tersenyum:

sya 8/8/11 8:37 AM  

Ramadhan m'bawa 1000 keberkatan. stiap yg dilakukan (yg baik) psti diiringi berkat & keredhaan.

Amirah Adnan 14/8/11 6:59 PM  

insyaALLAH..amin..

p/s : ape lagu tema blog ni ek? best!

AmoyCincai 7/7/12 10:59 AM  

selamat pengantin baru vel..

Popular Posts

Pageviews

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP