17 June 2010

12JUNE

12 June, hari mendatang

DUOBLAS JUNE
Pada suatu masa dahulu, di sebuah kampung terpencil, lahirlah seorang bayi kecil. Ayat pertama keluar dari mulut bayi tersebut adalah "hek hek". Lantas ibu bapa bayi tersebut membeli beliau sebuah hek'likopter..apekah, sudah2, cerita ni xde kaitan pn samada yg hidup atau mati, aku saja je tulis, sbb aku teringat gelagat arwah Din Beramboi yg suka buat cerita mesti stat2 "pada suatu masa dahulu, di sebuah kampung terpencil.." hehe.. Apasal tajuk aku 12 Jun? sbb 12 June la aku lahir. Best ooO lahir 12 June, sebabnye ntah la aku rasa best je.haha


Kali ni 12 June jatuh pada hari Sabtu n nasib baik time tu aku balik kampung, best jgk jumpe ibu ayah n family.. sbnrnye aku balik ada job, dulu aku xterpikir lak nk off day time bday aku..tp xpe la at least aku dapat potong kek ngn pengantin aritu, siap nyanyi lagi.haha betapa "pemalu" aku time tu sebab aku mana penah celebrate birthday potong kek tiga tingkat. tq so much.. :D

Ramai jugak yg wish aku haritu, tq beb sume kawan2.. tp sume wish air liur je selit duotigo puloh hengget xde pun. tp xpe aku tahu diorg ikhlas.. dan terima kasih jgk pada org yg wish sambil nyanyi2 walaupun time tu aku tgh mamai. tersengih aku smbil mata tutup..eheh. panjang jugak ucapan beliau mcm salesman jual jambu.. apepun aku sgt appreciate semuanya dan yg bestnye ibu msg wish time aku tgh tgkap2 gambo, "abg happy birthday, semuga gembira sepanjag masa tgkap gambar ni"..heheh trgelak2 aku baca time tu..

Sepanjang aku shoot kt Perlis aritu, siang hari sgt panas dan elok2 time petang nak outdoor hujan dah turunnn.. memang nasib aku dan kamera aku bermandi hujan, tp aku xkisah sebab aku mempunyai kamera yg tahan ujan.hehe kesian die.. setakat titik2 ujan tu xpe la, xberani aku nak letak kamera tu tgh2 lebat. kalau harga 1o hinggit je aku xkisah..ni duit hantaran tu aku buat beli kamera.muahahahah~


HARI MENDATANG
Hari isnin lepas, 14 June juga adalah hari yg pernah buat aku menitiskan air mata sebab hari tu baru 2 hari lepas tarikh lahir aku, nenek aku meniggal dunia..ada la dlm 4-5 tahun lepas. dah lama tapi aku tetap ingat, siap save dalam kalendar tepon aku date ni. time tu aku baru tgh tggu tawaran masuk uitm. dan aku adalah org terakhir yg jumpa dan bercakap dgn arwah nenek sblm dia meniggal. sedih dan sgt sedih sbb aku mmg agak rapat dgn nenek(tok). untuk pengetahuan korang, kenapa aku sgt sayangkan motor aku (125Z) ni sebab motor ni adalah hadiah dari nenek aku. sbb tu aku xpernah terpikir nak jual moto ni, skrg ade kt kampung tp sedih jgk tgk duk dlm selimut je motor aku ni.. haritu balik aku sempat jugak merempit sekejap. tarikkkk baik punya abis sume asap kepul2 tutp jalan.huhu xpe, maknanya motor aku masih berfungsi dgn baik. kang aku pindah umah aku nak bwk balik motor nih. jeng2!

Isnin tu aku turun kat LCCT. smpai2 je aku termenung kat pintu arrival, pikir sejenak sape yg nak amik aku.huhu memang xde sape yg amik aku sbb time tuh sume kawan aku rajin pulak masuk keje..biasanya ari isnin ada je yg bengkak mata la, bengkak perut la sume nak mc. Last2 aku naik teksi. Cuba teka berapa aku bayo? RM52 untuk ke rumah aku yang xsampai 15 minit. best kan. bangau punya org yg charge ni.. smpai rumah je aku terus ke klinik sbb badan aku dah xtahan, sakit agak sakit jugak.. duk lima minit check dah kuar n doctor bagi aku MC 2 hari.. seronok sbnrnye dpt cuti tp xseronok sgt la sbb badan sakit dan dalam keadaan kurang memuaskan. time tulis ni aku still rasa bisa2.. ubat pon dah nak habis..nasib baik ubat nih agak berkesan tp mahal siutt.. xpe, aku dah claim kat kompeni aku, mintak2 dapat balik duit.haha

Aku punya urusan yang berminggu2 xsudah2 lagi ni betul2 memenatkan aku.. mula2 janji lepas tu cancel, ingat aku ni dakwat pen ke ape nak cancel2.. kalau nak jual tu buat la cara nak jual..hampeh betul ini olang, skali gua simbah cat lu punya lestolan baru tau haa sape gua.. tp nasib baik gua ni bukan jenis simbah2 cat. xpe gua dah dapat yg lain pun..haritu baru la terhegeh2 call aku balik ckp nak jual, aku cakap aku dah dapat yg lain, lagi murah dan lagi cun. padan muke ko apek, xde sape nak beli kat ekaw lagi..hehe so sekarang urusan aku nih dah nak setel kot, tggu final steps je skit2 lagi.. insyaallah pasni aku makan megi balik.hahahah


TIDAK SALAH RASANYA
"...tidak salah rasanya, andai aku memuja...." dah mula dah budak ni..heh aku sekarang luar ada sedikit sakit2, dalam juga ada kicik2 pilu juga.. sebenarnya sampai sekarang aku belum mengerti kejadian yg berlaku dalam kehidupan sekeliling aku sekarang. Sometimes aku boleh lost secara tiba2, tanpa dapat dikesan ke mana fikiran aku melayang, adakah seperti layang yang sudah terputus talinya? ewah mcm lagu pulak.. dulu aku seperti diberi harapan yang pasti, dan sangkaan aku seperti panas yang akan berpanjangan, tapi rupanya ada gerimis yg mengundang.. ewah mcm lagu gak. aku rindukan suasana satu ketika tu, masa itu dan hari2 itu.. tidak salah rasanya kalau aku ingin kembali kan. xtahu, aku tanya sape ni? :'D mungkin org belum dapat menilai keikhlasan hati aku, mungkin xkan ada sesape yg akan nmpak, tapi aku dah cuba berikan yg terbaik..hasrat aku xpernah bermain2, ikhlas dan tulus cuma mungkin disalah erti.. rasa bersalah jgk pernah datang dalam diri, mungkin betul aku memang bersalah.. dan maaf shja yg dapat aku minta.. mungkin apa yg menimpa aku sekarang ni sbg penghapus dosa2 kecil aku..aku terima ujian tuhan.. tuhan xkan menimpa musibah pada seseorang kalau dia xmampu utk menanggungnya..

Kdg2 aku xreti nak berpura2..men tipu2 hati nih sakit beb. sememangnya aku sngat tidak faham dan lgsung xmengerti.. mungkin kerana kekurangan yg ada pada aku, kekurangan yg aku tunjukkan.. aku mengaku tiada sempurna diri ni tapi aku sentiasa memperbaikinya.. aku tahu siapalah aku bila fikirkan hinanya diri..dan kalau kiranya diri aku xsudi dipandang xmengapa.."maaf jika aku tidak sempurna"..tapi aku jgnlah dihina..sebab aku juga xlepas dari salah dan dosa..

Aku menghormati apa yang dikehendaki, aku memberi masa untuk mengubati diri.. cuma nada yang merintih sepi, kerana masih ada rindu dihati.. betapa ikhlasnya diri aku mungkin hanya Tuhan yang dapat membacanya.. aku hanya dapat berdoa pada Tuhan agar antara dua hati ini sentiasa berada bersama dan menghampiri namun tidak melebihi cinta denganNya. aku hanya menunggu dan aku masih menantinya.. Kalaulah ada yg memahami......

3 orang tersenyum:

a.N.I.s 20/6/10 9:04 PM  

jiwang karat jugak pak cik sorang neh! hehe. btw, cikgu kim salam. dia rindu anak2 murid dia. :d

Mr. X 26/6/10 4:36 PM  

pergh..panjang sungguh la..
penat jg aku nak membaca nye

misz_heiress 27/7/10 12:35 PM  

hye mirul...hahaha...dun worried...after thiz ang trun LCCT msg je aku..aku leh je tulun amek ang..xyah laa nk bayaq kt pakcik teksi..banje aku mkn sudey..lalalalala:P~-shahbana-

Popular Posts

Pageviews

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP