22 December 2009

Miahaha

new batalion of family network

Maaf geng, aku xtahu nk letak tajuk ape... rajin plak nak post lagi.. kalau cite bab Raya Haji lepas, banyak gambar yang aku simpan je dlm hardisk ni.. memang ingat nak print tapi kat umah aku ni kedai apa la sgt yg ada.. kalu nak print nak kene kuar kl, huhu terpencil sgt kat kuala langat ni...

Raya Haji lepas aku raya umah sepupu aku di puncak alam (ke puncak perdana?huhu). 1st time lepak situ. Ramai jugak sepupu2 yang datang. Ramai jgk rupanya sepupu2 aku ni dh kawin, hehe.. masing2 dah ada anak, ramai plak tu.. best tgk budak2 ni buat bising, aku nk join bising segan plak nnt apa awek sebelah umah kate, so aku lepak je snap pic diorg.. secara xrasmi mmg aku la yg akan jadi personal photographer kalau family aku berkumpul...

my ibu n my aunty

Boleh plak tgh2 hari terik tu diorg buat bakar ayam lak, sedap jugok ayam2 tersebut..sehigga menjilat muka org sebelah..kuikui hari tu sepupu aku masak nasi ape eh? lupa la, beriani kot.. tapi memang sedap beb, terasa lapar lak sekarang. diorg ni mana belajar pon aku xtau la tapi asal kumpul je mesti masak yg sedap2... jeles tul aku yg tiap2 hari ni kalau xtapau kedai, megi tomyam tambah telur ayam dua ketul je..



secret recipe ni....

Petang tu pulak, kitorg gerak terus ke Lurah Bilut di Bentong iaitu umah nenek aku... ramai jgk yg dah kumpul kat sini. Suasana pn bg aku best jgk sbb suasana kampung dah sebati kot dalam jiwa aku.. asal pon kampung kan.. budak kampung tetap budak kmpung beb.heheh

pondok jaga depan umah...hehe



Dan gambar di atas ni adalah oldtimer2 dalam family aku... dari kiri yg bongsu hingga ke kanan yang sulung.. ada lagi sorg tapi xde dlm gambar... nak sama tinggi je kan? hehe

Sebenarnya felda lurah bilut ni banyak port2 menarik yg boleh shoot landscape.. ada kilang2, kebun2, motor scrambler..huhu kat felda ni pon ada muzium beb. aku xpenah masuk so aku xsure apa ada dalam tu..next time aku nk g usha ape dia simpan dlm tu.. aku xsempat pon nak round sbb besar jgk felda ni. Kalau korang nk gi kuala lipis mesti akan lalu felda ni... sape yg rajin singgah le, lagi2 time musim buah doyan memang berlambak....

alamak dah lewat, kena chow dulu..rupanya aku tgh keje ni sempat lg post kat blog..hahaha sorry bos, I'm coming.. Salam semua, jgn curi tulang! :D

0 orang tersenyum:

Popular Posts

Pageviews

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP