22 December 2009

Kisahnye...

Salam... ade masa skit nk update blog. tp post kali ni sbnrnye aku nk cerita kisah yg dah terjadi masa nak raya aritu,huhu dh lama kot.. dipendekkan cerita, aku plan la nak balik raye naik kapal terbang sbb alasan utamanya airport dekat dgn umah.. nak dipendekkan cerita lagi, aku terlepas flight aku..hampehkan bunyi.. kalau trlepas bas leh kejar lg, tp flight ni terlepas cmne nk kejar.. punya la pikir2, last keputusannya aku mesti balik jgk aritu... nak xnak aku pergi pulak ke KLIA dari LCCT dan terpaksa beli tiket baru.. serius poket aku time tu kosong tahap xboleh diulas dgn kata2..

Akhirnya berjaya jgk aku fly hari tu.. dlm hati terasa sgt hampeh dan sengal diri ini..huhu tp demi kampung gua sgguppp!!!

teringat lak kat awan guling

Flight MAS yg aku naik ni pon sbnrnye turun kat penang je, alor star dah penuh.. tension siutt, dah ar mahal.. pastu bagi makan kacang je, ada ke patut?? nasib baik time tu puasa so xleh nak makan.huhu kalau boleh makan mcm2 aku nak mintak kat pramugari tu..(comel gak.hehe)

Yg best aku terasa mcm private aircraft lak sbb seat byk kosong.. xtahu kenapa, org penang xbalik kmpung kot.hehe

aku hanya bertemankan beg aku je..huhu

korang tgk la sape yg ada, kepala seketul je kat depan tu.haha

busan, pramugari xlayan..muahaha

Flight ni amik masa 55 minit je, then landing kat Bayan Lepas. Naik teksi plak lepas tu g terminal, bapak punya mahal kot bayar teksi dia, cukup makan seminggu aku duk kl ni.. lagi sekali terasa hampeh. saki baki je tggl.. Lepas tu aku kene naik ferri lak untuk ke seten bas. nasib baik la ferri nak ke penang free, kalau x mana aku nak cari sen. xkan nak jual kamera aku, gila pa..huhu

tempat tggu ferri, xde hiburan langsung


baik budak ni, aku snap byk gambar dia xmarah pon


kete dh ada nak jgk naik ferri, lama kau tggu korang loading tau!


pakcik ni sering berulang alik naik ferri....
mcm aku tau je.haha



maskot Pulau Pinang...


nasib baik ferri xde pramugari...kekekek



Dulu aku tggal kat penang selalu jgk naik ferri ni.. bila dah lama berhijrah rasa rindu dan sayu jgk bila naik sorg2 ni,huhu teringat zaman kanak2 dulu... aku suka main laut sampai dah mcm negro kulit aku..nmpak bijik mata je terkebil2.. hahah


ready....


cepat jalann!!!!


Seterusnya, turun je ferri aku terus ke kaunter tiket bas. aku mesti beli cepat kalau x kene tggu lagi petang... nasib aku baik dalam hari yg malang ni dapat jgk tiket awal skali.. lepak 5 minit terus gerak ke Kangar. Mula dari sini la aku kehabisan terus wang ringgit aku... gile..


bas ni je yg paling cepat...


bas yg akan membawa aku ke destinasi... final destination, hehe..

Perjalanan naik bas ni aku pon xhengat berapa lama, sbb aku duduk je terus lelap sbb terlampau letih. mane x letih jalan jauh siutt masa naik ferri tadi, beg dah la berat ditambah dgn kamera yg dah berkilo2 lemon..

Petang tu dalam kul 4-5 petang kot, aku akhirnya sampai di destinasi.. dah lama sebenarnya xbalik, rindu sgt kat kampung.. bila smpai kmpung ni terubat la keletihan tu jumpa family.. namun begitu ya anak2, kejadian ni aku xleh lupa betapa seksa kalau silap sketttttttt je blh spoil kan banyak mende. haih~ nak buat guano, redha jela... huhu


stesen bas Kangar, dari dulu sampai sekarang sama je... hehe


Kesimpulannya, barulah ku sedar bahawa raya tahun ni aku telah menggunakan semua pengangkutan awam yang ada... di udara, di laut dan di darat... mcm ni la org kata baru boleh maju.. hahaha hadoy~

p/s: Cuti krismas ni aku xkan biarkan sejarah berulang lagi..huhuhu

4 orang tersenyum:

CypherHackz 22/12/09 8:53 AM  

Hahaha... Menarik jugak. Dapat naik flight, feri dan juga bas. Semua dalam satu hari. Terbaik!

Anonymous 28/12/09 11:34 AM  

best pe dpt nek sume pengangukutan awam ....merase gak dr org yg hr2x nek kete sampai xtau nak nek bas camne bile kete kene tarik hehehe.....

Vel 30/12/09 1:46 AM  

cyper: terbaik ape, penat gilo kot..huhu

Irine Nadia MaRceLLo 30/11/10 6:41 PM  

"nasib baik ferry xde pramugari"

hampehs nye sayang! haha

Popular Posts

Pageviews

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP