15 July 2009

Product Photoshoot with DIY Light Box

Minggu lepas aku pegi ke kedai salah seorang bapa saudara aku untuk shoot produk keluaran kedainya sendiri. Walaupun aku byk menangkap gambar kawin, tapi shoot produk pon layan jugak.. light box pon gua buat sendiri jek (DIY), hehe.. jimat la skit kos kan.

satu je speedlight aku letak dari atas
dgn menggunakan lens Canon 50mm f1.8
Camera Canon 40D
(pic ni snap HP je, maaf kualiti kurang memuaskan)



Dan ini contoh hasilnya..




Gambar di atas contoh xseberapa dari aku..huhu. Banyak lagi yang perlu diperbaiki dalam teknik2 shoot produk ni. Peluang ni pon aku cuba sebagai langkah aku untuk ke arah seterusnya..yang bestnye malam tu dapat makan kari kambing..hehe meleleh sodap!


6 orang tersenyum:

beskalpancit 16/7/09 11:00 PM  

wahh..product shoot

Vel 17/7/09 2:05 AM  

cuba jaya, try n error.. :D

fidayu 19/7/09 12:38 AM  

dpt mkn kari kambing aje ke? takde upah?

Vel 19/7/09 1:25 AM  

adaa..

shaifulsafar 12/8/09 12:54 PM  

wah.... menarik gak idea ko ni vel... good try.

Vel 12/8/09 7:10 PM  

hehehe

Popular Posts

Pageviews

Followers

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP